انواع اندام زنان

انواع اندام زنان

انواع اندام زنان

برخی تحقیقات نشان می دهد که انواع اندام زنان دارای بیش از 9 نوع می باشد. با این حال، همه اینها به طور کلی تحت 5 دسته قرار می گیرند. هر شکل بدن دیگری یا ترکیبی از دو شکل بدن یا مترادف پنج شکل بدن است. بسیاری از وبلاگ‌ها نیز به جای یکدیگر از اصطلاحات «تیپ بدن» و «شکل بدنی» استفاده می‌کنند. برای دانستن انواع و تیپ‌های بدن زنان و درک اینکه کدام یک را دارید، ادامه مطلب را بخوانید.

انواع اندام زنان

فهرست مطلب:

1-اندام مستطیل شکل

2-اندام گلابی شکل

3-اندام سیبی شکل

4-اندام قاشقی شکل

5-اندام ساعت شنی

6- اندام مثلث وارونه

7- اندام بیضی شکل

8-اندام لوزی شکل

9- اندام ساعت شنی بالا

10- اندام بدنی لاغر

11- اندام ورزشی

12- اندام آبنبات چوبی

اندام مستطیل شکل

اگر اندازه های یکسانی برای تمام بخش های بدن خود داشته باشید، می دانید که تیپ بدنی صاف دارید. این نوع فرم بدن در بین مردم به عنوان اندام سوپرمدل شناخته می شود. به آن بدنه مستطیلی یا خط کش نیز می گویند. از آنجایی که دور کمر مشخصی ندارد، بدن تمایل دارد صاف به نظر برسد.

استخوان لگن و بالاتنه ی شما در یک راستا ، دور کمر شما زیاد مشخص نمیشود و هم راستا با باقی بدن است. گودی کمر ندارید و سایه شما مثل فرم گلابی یا سیب دارای انحنا نیست.

بهترین راه برای تعیین نوع مستطیل اندازه گیری است. پس از اندازه گیری، متوجه خواهید شد که دور کمرتان یک تا هشت اینچ از دور سینه تان کوچکتر است. در حالت ایستاده متوجه هیچ گونه منحنی قابل توجهی در اطراف منطقه کمر نخواهید شد.

اندام مستطیل شکل

اندام گلابی شکل

اگر باسن بزرگ و سینه کوچکی دارید، بدنی گلابی یا مثلثی دارید. شما باسن پهنی دارید و اگر درست لباس بپوشید قسمت کمرتان می تواند زیبا به نظر برسد. در این نوع اندام‌ها معمولا قسمت پایین‌تنه و میان‌تنه پهن‌تر از بالاتنه است و تعادلی بین پایین‌‌ تنه و بالا تنه وجود ندارد. 

دو علامت اصلی وجود دارد که نشان می دهد اندام شما گلابی است :

1- معمولاً در نیمه بالایی خود سایز کوچکتری نسبت به نیمه پایینی خود می پوشید.

2- شانه های شما از باسن شما باریک تر است.

اندام سیبی شکل

اگر در مقایسه با قسمت باسن، سینه بزرگ‌تر، کمر نامشخص، شانه‌های گرد، باسن کوچک‌تر و پاها و دست‌های باریک‌تر داشته باشید، می‌دانید که بدنی سیب‌شکل دارید. همچنین تمایل دارید ابتدا در قسمت بالاتنه نسبت به بقیه وزن اضافه کنید.

سینه ی بزرگ، لگن باریک و قسمت میانی پُری دارید و بیشترین اضافه وزن شما برای قسمت های شکم، پهلو و بالاتر از آن است. کمر شما پهن ترین قسمت بدنتان است. معمولا گردن کوتاه و پهن و صورت پُری دارید. باسن پهنی دارید و در قسمت پاها باریک می شوید.

اندام سیبی شکل

اندام قاشقی شکل

شکل بدن قاشقی یا شکل بدن گلابی با باسن بزرگی که بزرگتر از بقیه بدن است مشخص می شود. این یک شکل زیبا شبیه عدد 8 ایجاد می کند. شما تمایل به افزایش وزن در قسمت فوقانی، به خصوص ناحیه معده دارید. دستگیره های عشق بزرگ ترین مشکل شما هستند و به راحتی در قسمت ران ها و بازوها وزن اضافه می کنید.

اندام قاشقی خیلی شبیه به فرم مثلثی یا گلابی است. اندازه دور لگن نسبت به سینه‌ها یا بقیه قسمت های بدن بیشتر است . فرم کمر و باریک بودن آن مشخص است و شاید قسمت بالای بازو و بالای ران بزرگتر به نظر برسد.

اندام قاشقی شکل

اندام ساعت شنی

اندام ساعت شنی، یک فرم به شدت پرطرفدار است که در بین زنان به خصوص سلبریتی‌ها بسیار مشهود می‌باشد. در عین حال بهترین استایل بدنی که سه ناحیه از بدن نظیر سینه‌ها، باسن و کمر را تحت شعاع قرار‌داده و برکاهش وزن تاکید فراوانی می‌کند. تقریبا در این فرم بدنی سینه‌ها و باسن در یک راستا قرار‌دارند و کمر افراد بسیار باریک است. زنانی که اندام شنی دارند، وزنشان به طور مساوی در سراسر بدن تقسیم شده است.

باسن و خط سینه شما به خوبی متعادل است و کمر نیز مشخص است. باسن شما به طور طبیعی گرد است و بدن شما در سراسر بدن متناسب است. شانه های کمی گرد دارید که کاملاً با باسن خوش فرم شما هماهنگ است و پاهایتان با بالاتنه شما همخوانی دارد.

اندام ساعت شنی

اندام مثلث وارونه

اگر شانه های پهن، باسن کوچک و پاهای باریک دارید، بدنی مثلثی شکل معکوس دارید. اگرچه کمر مشخصی ندارید، بالاتنه شما حجیم است و باید برجسته باشد تا توجه را از کمر دور کند.

سرشانه ی به نسبت بزرگی دارید. سینه ی پُر، کتف های پهن با پائین تنه ی باریک و باسن تخت از دیگر مشخصه های این مدل است. کمر باریک دارید و بیشتر وزن شما در قسمت بالای شکم به بالاست.

اندام مثلث وارونه

اندام بیضی شکل

اگر فرم بدنی بیضی دارید، سینه شما بزرگتر از بقیه بدن شما خواهد بود. باسن باریک خواهد شد و قسمت میانی پر به نظر می رسد. زنان با این فرم های بدنی قبل از هر جای دیگری در شکم خود وزن اضافه می کنند. کمر چندان مشخص نیست و در نهایت پهن ترین بخش بدن است. باسن صاف و پاها باریک است.


اگر بدن شما بیضی شکل است، یعنی سینه‌‌هایتان برجسته‌تر از بخش‌های دیگر اندامتان است.

اندام بیضی شکل

اندام لوزی شکل(الماسی)

فرم اندام لوزی یا الماس بسیار کم پیدا می شود .اگر بدنی به شکل الماس دارید، باسن شما پهن و سینه شما باریک و در راستای شانه ها خواهد بود. قسمت میانی شما پر به نظر می رسد، مانند بدن بیضی شکل. شما تمایل به افزایش وزن در اطراف شکم دارید و کمر شما به خوبی مشخص نیست. در قسمت بالایی پاها کمی وزن بیشتری دارید. بازوهای شما نیز باریک و خوش فرم هستند. ساق پاها به خوبی شکل گرفته اند و بهترین ویژگی بدن شما هستند.کمر پهن بارزترین قسمت اندام شماست.ران های پُری دارید.

اندام لوزی شکل

اندام ساعت شنی بالا

کاملا شبیه به شکل ساعت شنی است. کمر شما زیباترین بخش بدن شماست. شما قطعا باید سعی کنید آن را برجسته کنید. شانه های شما کمی گرد خواهد بود و باسن از باسن شما بزرگتر است. بدنی متناسب و پاهایی خوش فرم خواهید داشت.

اندام بدنی لاغر

اگر لگن و شانه شما در یک راستا کامل باشند، تیپ بدنی لاغر یا لاغری دارید. شما ساختار استخوانی کوچکی دارید و مانند یک پرنده سبک هستید! تمایلی به افزایش سریع وزن ندارید، اما تمایل دارید با یک چشم به هم زدن وزن کم کنید. دست ها و پاهای باریکی دارید. باسن شما صاف است و خط فک مشخصی دارید. این عالی است زیرا می توانید تقریباً تمام لباس های باسن را بپوشید و بی عیب به نظر برسید.

ویژگی های شاخص این فرم شانه های باریک،قفسه سینه تخت، کمر باریک، لگن باریک و باسن تخت است.

اندام ورزشی

اگر انحناهای خوش فرم و جذابی داشته باشید، می دانید که فرم بدنی ورزشی دارید. شما اساساً بدنی عضلانی تر، عضلات ران و ساق پا سفت، شانه های خوش فرم و گردنی پهن تر و کشیده دارید. همچنین، بازوهای شما به خوبی ساخته و تنظیم شده اند، اما شل نیستند.

اندام ورزشی

اندام آبنبات چوبی

آیا می دانستید که آنجلینا جولی شکل بدنی آبنباتی نیز دارد؟ شکل بدن آب نبات چوبی با سینه ای پر و گرد، کمر و باسن باریک، پاهای بلند و شانه های پهن مشخص می شود.

در تیپ اندامی آبنبات چوبی (گلدانی) سینه و کمر، شکم و بالای شکم (معده) بزرگ هستند، به طوری که دور سینه و دورکمر تفاوت زیادی با هم ندارند. دور باسن باریک و پا های بلند و کشیده از ویژگی های تیپ اندامی آبنبات چوبی یا گلدانی است.
با افزایش وزن در تیپ های اندامی آبنبات چوبی بیشترین تجمع چربی در قسمت بالای شکم و سینه صورت می گیرد و معمولا پا ها زیاد تغییر نمی کنند.

اندام آبنبات چوبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *