انواع سبک های سلطتنی و امپراطوری

انواع سبک های سلطنتی و امپراطوری

انواع  سبک های سلطنتی و امپراطوری

انواع سبک های سلطنتی و امپراطوری فقط آنهایی که در طبقه اجتماعی خانواده سلطنتی و اشراف بالاتر طبقه بندی می شوند، قبل از عناوین خود، سبکی از «عالی» را دارند. حاملان سلطنت انواع اعلیحضرت شامل شاهزادگان بزرگ، دوک های بزرگ، شاهزادگان سلطنتی، دوک های سلطنتی، و کنت های شاهزاده، خانواده های آنها و نوادگان آگناتیک (از نسل مرد) امپراتورها و پادشاهان بودند. سلطنتی (معمولاً امپراطورها تا شاهزاده ها) همگی شاهزادگان مستقل در نظر گرفته می شوند (به آلمانی: Fürsten)..امپراتور ها سبک اعظمی امپراتوری HIM را داشتند

.اعضای خانواده های امپراطوری به طور کلی دارای سبک عالی امپراتوری (HIH) هستند.

انواع سبک های سلطنتی و امپراطوری

سبک های  لباس امپراطوری آلمان

در امپراتوری آلمان، “وارث” دیگر امپراطوری مقدس روم، نیز به عنوان امپراتوری و اعظم سلطنتی خطاب می شدند، زیرا آنها بر امپراطوری آلمان و پادشاهی پروس حکومت می کردند. به همین ترتیب، ولیعهد امپراتوری و پروس به عنوان امپراتوری و اعلیحضرت سلطنتی شناخته شد. سایر اعضای خاندان پروس که هیچ جایگاه قانونی در امپراتوری نداشتند، فقط از سبک اعلیحضرت سلطنتی برخوردار بودند.

سبک های  لباس امپراطوری روسیه

در روسیه امپراتوری، فرزندان و نوه‌های مذکر امپراتور دارای سبک اعلیحضرت امپراطوری بودند. نوه های رده مذکر سبک اعلیحضرت را داشتند. همچنین پسر بزرگ هر فردی که دارای سبک اعلیحضرت بود نیز دارای سبک اعلیحضرت بود. همه نوادگان مرد دیگر سبک Serenity را داشتند که اغلب به عنوان “Serene Highness” ترجمه می شود. برخی از شاهزادگان نجیب روسی نیز سبک Serenity را دارند. همه افراد دیگر و شاهزاده های روسی دارای سبک مشاهیر هستند که اغلب به عنوان “عالی برجسته” ترجمه می شود.

سبک اعضای دوک

سبک‌های اعضای خانواده‌های دوک بزرگ ناسازگار بوده است. در لوکزامبورگ، اعضای ارشد خانواده نیز اعلیحضرت سلطنتی بوده‌اند، اما فقط به دلیل موقعیت آنها به عنوان شاهزاده‌های بوربون-پارما (خود ناسازگاری است زیرا پارما فقط دوک بود، اما این خانواده از تبار مردانه از پادشاهان اتروریا برخوردارند. اسپانیا و فرانسه). در بادن و هسن و توسط راین، اعضای جوان سبک اعلیحضرت دوکال بزرگ را داشتند. اعضای دیگر خانواده‌های دوک بزرگ (مثلاً اولدنبورگ) به طور کلی سبک اعلی را داش

سبک معاهده

علاوه بر سبک ملی سلطنتی خود، بسیاری از پادشاهان دارای “سبک معاهده” برای تشخیص یک پادشاه از دیگری در محیط های بین المللی بودند. برای مثال، فرمانروای فرانسه به عنوان «عظمت مسیحی ترین»، اسپانیا به عنوان «عظمت کاتولیک»، مجارستان به عنوان «عظمت حواری»، امپراتوری مقدس روم ملت آلمان به عنوان «عظمت آگوست»، از پادشاهی متحده بود. معمولاً به عنوان “عظمت بریتانیا” نامیده می شود. پادشاهان نیز معمولاً سبک طولانی تری نسبت به سایر اعضای شاهزاده در همان خانه سلطنتی داشتند. به عنوان مثال، پادشاه بریتانیا سبک بسیار طولانی تری نسبت به سایر اعضای خانواده سلطنتی بریتانیا دارد. سبک کامل الیزابت دوم در بریتانیا این بود: «الیزابت دوم، به لطف خدا، از پادشاهی متحده بریتانیای کبیر و ایرلند شمالی و سایر قلمروها و سرزمین‌های او ملکه، رئیس کشورهای مشترک المنافع، مدافع جهان ایمان”.

سبک سلطنتی و نجیب در فرانسه

قبل از انقلاب فرانسه و از 1814 تا 1830 (به غیر از دوره کوتاهی در 1815)، پادشاه فرانسه از سبک رسمی عالی ترین، قدرتمندترین و عالی ترین شاهزاده (فرانسوی: Très Haut، Très Puissant et Très Excellent Prince) استفاده کرد. ) یا اعلیحضرت مسیحی (به فرانسوی: Majesté Très Chrétienne). با این حال، برای استفاده عمومی، تا پایان نهایی سلطنت بوربون در سال 1830، پادشاهان و ملکه‌های فرانسه به عنوان جلال (به فرانسوی: Majesté) نامیده می‌شدند.

سبک لباس نوه ها و فرزندان

فرزندان و نوه های مذکر پادشاه از سبک عالی ترین، قدرتمندترین و عالی ترین شاهزاده یا شاهزاده خانم (به فرانسوی: Très Haut, Très Puissant et Excellent Prince) یا والاحضرت سلطنتی (فرانسوی: Altesse Royale) و لرد (به فرانسوی: Monseigneur) استفاده می کردند. ) به دنبال آن عنوان اصلی آنها آمده است.

سبک های نجیب در بریتانیا

دوک‌ها و دوشس‌ها در انگلستان، اسکاتلند، بریتانیای کبیر، ایرلند، و بریتانیا (که از خانواده سلطنتی یا اعلیحضرت نیستند) سبک‌های «گریس» را دارند (مثلاً «لطف او»، «فضل او» یا «شما» گریس”) و “نجیب ترینآن‌ها همچنین سبک «شاهزاده عالی، قدرتمند و نجیب» را دارنداما حتی در رسمی‌ترین موقعیت‌ها، این معمولاً به «نجیب‌ترین» خلاصه می‌شود که هنوز هم بسیار رسمی در نظر گرفته می‌شود. تاج به طور رسمی آنها را به عنوان “امانت راست ما و حق کاملاً عزیز عموزاده” خطاب می کند. مارکزها و مارچیونس‌ها سبک‌های ارجمند و ربوبیت را دارند (مانند «ربوبیت او»، «بانوی او»، «ربوبیت شما» یا «بانوی شما»).آنها همچنین سبک «شراف‌ترین و سرسخت‌ترین شاهزاده» را دارند، اما حتی در رسمی‌ترین موقعیت‌ها نیز به ندرت از این سبک استفاده می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *