انواع استایل مد

انوع استایل مد

8 مورد از انوع استایل مد: راهنمای ساده برای روند لباس

سبک های مد دائما در حال تغییر هستند، اما روندهای خاصی وجود دارد که بارها و بارها در باند فرودگاه ها و در استایل خیابانی ظاهر می شوند. در مورد انواع مختلف سبک های مد که بر روند محبوب مد تأثیر می گذارند بیشتر بیاموزید و سبک شخصی خود را بیابید

انوع استایل مد

8 نوع سبک مد   مد ممکن است به دنبال یافتن روش‌های منحصربه‌فرد برای لباس پوشیدن باشد، اما گاهی اوقات به داشتن یک طرح اولیه کمک می‌کند. در زیر تعدادی از گسترده ترین دسته بندی های مد برای کمک به شروع کار آورده شده است.

1. اسپرت

سبک اسپرت که به عنوان ورزش نیز شناخته می‌شود، عناصری از لباس‌های ورزشی مانند شلوار لی، شورت دوچرخه‌سواری و گرمکن‌های سایز بزرگ را می گویند.

2. بوهمی

همچنین به عنوان “بوهو” یا “بوهو شیک” شناخته می شود، سبک بوهمی از زیبایی شناسی هیپی و فرهنگ جشنواره دهه 1960  گرفته است. این سبک شامل رنگ های خاکی، پارچه ها و رنگ های طبیعی، و چاپ و لوازم جانبی از سراسر جهان است. از ویژگی های سبک بوهو می توان به لباس های ماکسی روان، دامن های بلند، شلوارهای زنگوله ای، کلاه های لبه دار بزرگ، حاشیه، جیر و کیف های دستی شلوار اشاره کرد.

 3. گرانج

با الهام از موسیقی گرانج و خرده‌فرهنگی که در دهه‌های 80 و 90 سیاتل به وجود آمد، مد گرانج دارای محصولاتی از فروشگاه‌های دست‌فروشی مانند پیراهن‌های فلانل چهارخانه، بافتنی‌های بزرگ، و لباس‌های زنانه است که به شیوه‌ای مخرب و نامرتب طراحی شده‌اند. ظاهر گرانج اغلب شامل شلوار جین پاره یا جوراب شلواری، مدل موهای نامرتب و چکمه های مشکی است.

4. Preppy

سبک Preppy از لباس ها و یونیفرم هایی که به طور سنتی در مدارس آمادگی ساحل شرقی خصوصی و کالج های Ivy League پوشیده می شد الهام گرفته شده است. سبک پرپی اغلب از ورزش های کلاس بالا مانند چوگان، قایقرانی، تنیس و اسب سواری الهام می گیرد. آماده‌ها برای پوشیدن پیراهن‌های یقه‌دار، پیراهن‌های آکسفورد، ژاکت‌ها و جوراب‌های آرگیل، هدبندهای پارچه‌ای، کفش‌های قایق، بلیزر، مروارید، ژاکت‌های پشمی و شلوار خاکی شناخته می‌شوند.

 5. پانک

مد پانک از سبک های پانک راکر خرابکارانه دهه 70 و 80 الهام گرفته شده است و خرده فرهنگ های زیادی را شامل می شود که هر کدام کدهای سبک خاص خود را دارند. برخی از عناصر فراگیر سبک پانک عبارتند از ژاکت های چرمی، کت های ژاکتی، جوراب های مشکی پاره، شلوار جین تنگ و چکمه های مشکی درشت. پیام‌های تحریک‌آمیز، آرم‌های گروه، و سفارشی‌سازی با سنجاق‌ها و وصله‌های ایمنی از موضوعات رایج در لباس‌های پانک هستند. آرایش پانک شامل خط چشم مشکی سنگین، موهاوک، موهای رنگ شده و موی میخ شده است.

 6. لباس خیابانی

لباس خیابانی یک سبک مد غیررسمی است که اولین بار در دهه 1990 رایج شد. این شامل لباس‌های راحت و در عین حال مد روز مانند تی‌شرت‌های لوگو و تاپ‌های برش، هودی، شلوار گشاد و کفش‌های ورزشی گران‌قیمت است. لباس های خیابانی از سبک هیپ هاپ و اسکیت باز الهام می گیرند و عنصر کمیاب عمدی محصول را اضافه می کند. پیروان جدیدترین گرایش‌ها در لباس‌های خیابانی به عنوان هیپ‌بیست شناخته می‌شوند و بسیاری برای تهیه کلاه‌های بیسبال، هودی، کفش‌های کتانی و غیره در نسخه‌های محدود طراحی‌شده تلاش می‌کنند.

 7. کلاسیک

سبک کلاسیک یک اصطلاح چتر برای یک سبک روزمره صیقلی است که عناصری از لباس کار را در بر می گیرد، مانند کت، دامن مدادی و خاکی. این ظاهر حرفه ای تر برای دفتر و سایر تنظیماتی که می خواهید بهترین ظاهر خود را داشته باشید مناسب است.

 8. گاه به گاه

استایل غیررسمی همان چیزی است که ممکن است در آخر هفته بپوشید. به شلوار جین، تی شرت راحت و کفش های کتانی یا چکمه های تخت فکر کنید. هر دو لباس خیابانی و استایل اسپرت را می‌توان انواعی از استایل‌های غیررسمی در نظر گرفت، اما سبک‌های غیررسمی نیز می‌توانند به صورت پیش پا افتاده باشند.

انواعی از استایل ها

 سبک مد رسمی

سبک مد رسمی همه چیز در مورد پیچیدگی و ظرافت است. این شامل لباس های ظریف و مناسب برای موقعیت های خاص و تنظیمات حرفه ای است. کت و شلوارهای کلاسیک، دامن های مدادی، کت و شلوارهای دوخته شده، و پیراهن های لباس، عناصر معمولی مد رسمی هستند که ظاهری صیقلی و حرفه ای دارند.

 سبک مد مینیمالیستی

سبک مد مینیمالیستی سادگی و خطوط تمیز را در بر می گیرد. این بر کیفیت بر کمیت تمرکز می کند و هدف آن کاهش بهم ریختگی است. کمد لباس های مینیمالیستی دارای رنگ های خنثی، سیلوئت های ساده و اصول اولیه همه کاره هستند. عناصر کلیدی عبارتند از پیراهن های سفید، شلوارهای دوخته شده، لباس های شیک، و لوازم جانبی کم، که به شما امکان می دهد ظاهری بی انتها و بی دردسر داشته باشید.

 سبک مد هنری

سبک مد هنری خلاقیت، ابراز وجود و قدردانی از هنر را به نمایش می گذارد. رنگ های جسورانه، الگوهای منحصر به فرد و ترکیب های غیر متعارف را در بر می گیرد. چاپ های الهام گرفته از هنر، جواهرات، برش های نامتقارن و لایه بندی نامتعارف از ویژگی های مد هنری هستند و به افراد اجازه می دهند لباس های بصری قابل توجه و تخیلی ایجاد کنند.

 چند نوع سبک مد وجود دارد؟

سبک های مد متنوع و پیوسته در حال تغییر هستند. در حالی که تعیین تعداد دقیق آن دشوار است، سبک‌های مد بی‌شماری وجود دارد که افراد می‌توانند از کلاسیک گرفته تا آوانگارد و هر چیزی در این بین استفاده کنند.

سه دسته اصلی مد چیست؟

سه دسته اصلی مد عبارتند از لباس های غیررسمی، رسمی و تجاری. این دسته بندی ها طیف وسیعی از استایل ها را در بر می گیرند و به افراد این امکان را می دهند که برای موقعیت ها و تنظیمات مختلف لباس مناسب بپوشند.

 چگونه سبک مد خود را پیدا کنم؟

یافتن سبک مد خود یک سفر شخصی است که شامل کاوش در زیبایی شناسی های مختلف، آزمایش ظاهرهای مختلف و توجه به آنچه در شما طنین انداز می شود. با شناسایی ترجیحات خود، جمع آوری الهامات، و به تدریج اصلاح کردن کمد لباس خود برای نشان دادن سلیقه و شخصیت منحصر به فرد خود شروع کنید.

چگونه یک سبک مد ایجاد کنم؟

ایجاد یک سبک مد شامل انتخاب کمد لباسی است که منعکس کننده سلیقه، ارزش ها و سبک زندگی شخصی شما باشد. از منابع مختلف الهام بگیرید، ترکیب های مختلف را آزمایش کنید و برای کشف روندها و زیبایی شناسی جدید آماده باشید. مهم است که اصالت خود را بپذیرید و لباسی بپوشید که به شما احساس اعتماد به نفس و راحتی بدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *